U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.

                   info@mrtpraktijkdokkum.nl

Hoe ga ik te werk:

Intake gesprek:
Tijdens dit gesprek stel ik u vragen over uw kind en leg ik aan u en aan uw kind uit wat MRT inhoud. Samen met u wordt de hulpvraag vastgesteld. Dit kan eventueel telefonisch. Ook kijken we samen of uw kind in een groepje aan de slag kan of liever 1 op 1 aan het werk gaat.


Onderzoek: Tijdens het onderzoek worden de motorische vaardigheden van het kind getest en beoordeeld. Hieruit blijkt of er sprake is van een motorische achterstand. De resultaten worden met u besproken. U ontvangt van dit onderzoek een schriftelijk verslag.

MRT-les: In de 6-12 lessen (dit kan per kind verschillen) doen we oefeningen waarbij ik uitga van de motorische ontwikkelingsfase van het kind. Er wordt hierbij gebruik gemaakt van verschillende materialen. Verder wordt aandacht besteed aan ruimtelijk inzicht, evenwicht, concentratie, spierkracht, reactiespelletjes, lichaamsbesef, logisch nadenken, geheugentraining en schrijfoefeningen. Na iedere les krijgt uw kind in een map huiswerk mee naar huis zodat u thuis ook kunt oefenen. Na afloop van de lessen ontvangt u een eindverslag van het verloop van de lessen met daarin een advies.

Groepjes: Omdat samen bewegen leuker is dan alleen, probeer ik in de praktijk kinderen in groepjes te plaatsen. Maximaal 6 kinderen in een groepje. Zo heeft ieder kind voldoende tijd en aandacht. Mocht het voor u kind prettig zijn om 1 op 1 te werken dan is die mogelijkheid er ook.